Permanent resident! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu Permanent resident! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu

Permanent resident!

Door: Marinke

Blijf op de hoogte en volg Marinke

18 Januari 2014 | Australië, Darwin

Hoiiiii,

Zoals de meesten al weten, ben ik sinds eind november; Permanent resident of Australia!! Dit is dus vergelijkbaar met een NL vaste verblijfsvergunning. Hierna kan ik evt over een paar jaar citizen (burger) van Australie worden.
Verder is hier alles goed, heb een rustige kerst en oud en nieuw gehad. Nouja heb alle dagen gewerkt, dus voelde niet heel feestelijk ofzo ;) Al hadden we eerste kerstdag op mn werk wel een lekkere kerstlunch. Daarna kwamen Rhys zn ouders een weekje op bezoek, was erg gezellig!
Wij hebben hier nu al een week regen en dat is heerlijk! Lekker koel! We waren af gelopen week gewoon de koelste hoofdstad van Australie! Overdag nog steeds zoon 30graden, maar door de regen voelt t heerlijk koel. Zelfs af en toe mn pantoffeltjes aan! ;)
T enige nadeel is dat omdat t zo vochtig is, alles een beetje begint te schimmelen, de bank, tafels, schoenen, foto's en kaarten trekken zelfs krom! Ook kleren drogen binnen voor geen meter, maar helaas hebben we geen droger, dus zit niks anders op.
Ons huisje bevalt erg goed, lekker ruim en een stuk koeler dan de shed! Ook de tuin is erg mooi, veel schaduw en allerlei rainforest planten! Paar grote palmbomen, die helaas van die super grote vleermuizen aantrekken, die ten eerste snachts veel lawaai maken, maar nog erger, op mn witte autootje poepen! Wat er heel moeilijk af gaat! Als je t te lang laat zitten kan t zelfs de verf aantasten.
Werk is ook nog steeds leuk, wel pittig af en toe, vooral de meiden zijn lastig af en toe! Rhys is een paar weken geleden met werk begonnen als bus chauffeur voor een groot Mijn bedrijf. Vanwege het regenseizoen is er weinig werk als tour guide op het moment, dus dit is ff wat anders.
Nou ik ben beetje inspiratie loos voor meer verhalen en belefenissen op het moment, jullie moeten het hiermee doen! ;)

Love,
Me

• 18 Januari 2014 - 13:03

Kitty Hageman:

Hoi Marinke,

Nog gefeliciteerd met je nieuwe status !
    Fijn dat jullie niet zo´n idioot hoge temperaturen hebben als bij het tennistoernooi in Sidney .
    Ik zag op het journaal dat er mensen flauwvielen.
    In Nederland is de winter heel raar, het is tot nog toe niet kouder dan 5 graden geweest.
    Veel sterkte met de meiden en ik vind het heel leuk om af en toe iets van je te horen.
    Wij gaan binnenkort binnen Almere verhuizen want alle twee de kinderen zijn het huis uit.

groetjes,
    Kitty Hageman

• 18 Januari 2014 - 20:14

Eviie:

Leuk om weer een verslagje te lezen.
    Ik wist dit natuurlijk allemaal al omdat we zo spontaan en gezellig gebeld hadden en omdat we Appen:-)

Stuur die 30 graden hier maar heen. Het is hier gelukkig ook nog niet koud geweest maar dat komt vast nog wel, ergens in maart of zo en daar heb ik geen zin in hoor:P

Dikke kussss

• 19 Januari 2014 - 15:24

Mariette:

Hoi Marinke!!

Gefeliciteerd met resident zijn van Australië!! Je hebt er zoveel voor moeten doen, petjeaf hoor!! Ik schep altijd op over jou tegenover vrienden. Hoe je dat toch allemaal flikt! Ik ben harstikke trots!
    Wij zijn nog steeds zo blij met Luna! Vandaag een heel eind gewandeld in de miezerregen! Bah! Luna was helemaal vies en zwart. Heb haar net gedoucht en gewassen met: witte honden shampoo! Nu weer lekker schoon haha!
    Dikke kus, Mariette , ook van Arnold