HelpX - Reisverslag uit Tewantin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu HelpX - Reisverslag uit Tewantin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu

HelpX

Door: Marinke

Blijf op de hoogte en volg Marinke

03 December 2010 | Australië, Tewantin

G'day mates :)

Mn 'vakantie' bij de familie Kanters zit erop! Ben hier nu 8dagen geweest en heb me super goed vermaakt! Voelde me echt thuis hier! Deed dit nu via heklpX ipv het Wwoofen. Beviel me een stuk beter, helpX is niet gericht op het farmwork, meer op het helpen in en om het huis. Hoefde hier ook niet super veel te doen (wat vond ik dat erg ;)), hebben de ramen gewassen, binnen wat schoongemaakt, de was aantal keer gedaan en paar keer gekookt. Gister pannekoeken gebakkken met Femke, vonden ze geweldig! Hier in Australie maken ze van die hele dikke pancakes. Behalve beetje schoonmaken hebben we veel leuke dingen gezien en gedaan deze week! Zijn een paar keer naar het strand geweest, beetje bijkleuren, was te lang geleden ;)
Zijn ook naar het national park geweest, zooo mooi! Zelfs een koala gespot ;)
Zondag avond hebben we gebbqt bij de buren, lekker wijntje erbij :)
Daar Annika, Dave en Allysa ontmoet, die gingen de volgende dag naar de dierentuin en vroegen of we mee wilden. Dus zijn we naar de Australian (Steve Irwin) Zoo geweest! Erg tof als je fan bent van Steve ;) Leuke shows gezien en olifanten en kangaroos gevoerd!
Verder heb ik deze week veel gefietst, is wel wat anders met al die heuvels/bergen! Maar als je wilt shoppen moet je er wat voor over hebben ;) Zag in het shopping centre iets hangen over een Free Haircut, dus ik daar als arme backpacker meteen op af! :D Dus hebben een free haircut gekregen, van studenten die nog moesten oefenen. T is gelukkig goed gelukt ;)
Morgen ochtend gaan Femke en ik nog naar de Eumundi market, daarna verlaat ik Noosa!
Wordt rond 15u opgehaald door 3 duitse jongens in een camper! Gaan er zo'n 8 dagen over doen om vanaf hier naar Sydney te komen, onderweg stoppen @ onder andere Surfers Paradise, Byron Bay, Nimbin en misschien nog wat plekken!
Als je je af vraagt hoe ik deze jongens ken, ken ze niet ;) Had een advertentie geplaatst op Gumtree, dat is een site om andere backpacker etc in OZ te ontmoeten. Veel reacties gehad, maar 3 jongens leek me de beste optie. Was een oudere gescheiden man die me wel GRATIS naar sydney wilde brengen en vanalles wilde laten zien. Nou dat vond ik toch niet zo'n goed plan..
Nou ik ga er een eind aan breien, morgen vroeg op voor de markets :)
Laat jullie weer weten als ik in Sydney ben :)
Oooh en voor jullie in het ijskoude NL, hier regent het al 2dagen en blijft het nog een paar dagen doen! :S Alsnog wel 25graden hoor ;)
Byeeee xxx

  • 04 December 2010 - 14:08

    Liske:

    Hihiii het is echt heel raar om die kerstfoto's te zien zo!Ik zit in mn dikke trui achter de computer en buiten sneeuwt het aardig hard!En dan sta jij daar in je korte broekie!
    Goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt. En brrr...wat een voorstel van die oudere gescheiden man...Jaaahhh die zag het helemaal zitten geloof ik. Brrr. Nou meid!Have fun en bericht ons maar weer zodra je in Sydney bent! Big kissss

  • 05 December 2010 - 14:44

    Eviie:

    Yeaaah weer een verhaal van Marinke en mooie foto's!

    Lekker he pannekoeken:D:D Mijn lievelingseten!

    Oeiii...durf je dat wel met 3 duiters in een Camper? Hopen dat ze een beetje leuk zijn en knap en zo..;)

    Maar je vermaakt je dus nog prima! Je hebt beter weer als hier. Gister alweer over besneeuwde snelwegen gereden..
    Hoe is je haar geknipt dan?? Kort?????

    Ik moet ook ff weer heen, heb het in december gelukkig wat minder druk met werken.
    Zal deze week weer foto's maken van Joani want die is dan 5 maand alweer dus die zet ik wel weer op hyves!

    Veel plezier met je campertocht en in Sydney!

    Liefsssssssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tewantin

Australie

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2011

Byebyeeee!

05 Januari 2011

Nye enzooo :)

30 December 2010

Manly beach

23 December 2010

Couchsurfing

13 December 2010

Sydneyyyyy!
Marinke

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 1029
Totaal aantal bezoekers 43016

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 06 December 2013

Australia part 2

05 Oktober 2010 - 14 Januari 2011

Australie

Landen bezocht: