Daaaag mamsieee :( - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu Daaaag mamsieee :( - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu

Daaaag mamsieee :(

Door: Marinke en Kathinka

Blijf op de hoogte en volg Marinke

02 November 2010 | Australië, Melbourne

G'day guys,
Zijn we weer :)
Over paar uurtjes gaan Kathink en ik Melbourne allebei verlaten! Alleen blijf ik natuurlijk in Australie en gaat Kathinka naar huis! Gaat wel heel raar worden denk ik, opeens helemaal alleen hier!
Maar eerst nog ff onze laatste belevenissen van deze week :)
Toen we net in Melbourne waren zijn we naar Philip Island gegaan met de bus. Zaten daar in een YHA hostel, erg mooi en vlakbij zee! En gelukkig hebben we 2 dagen super weer gehad, dus lekker aan het strand kunnen liggen! :) 's Avonds zijn we natuurlijk (staat phillip island bekend om), naar the penguin parade geweest! Zo schattig! Wanneer de zon onder gaat komen er zo'n 1000 pinguins de zee uitgehobbeld opzoek naar hun nestje in de duinen. Heel grappig om te zien! Lopen gewoon voor je voeten langs, zijn al aardig aan mensen gewend denk ik ;)
Dag erna hebben we een fiets gehuurd, hele eiland overgefietst, aan de linkerkant van de weg!! Wel ff wennen hoor ;)
Zijn naar een koala wildlife park geweest en hebben er een hele boel gezien! Ondanks dat de meesten de hele dag slapen, zijn ze zooo schattig!
Dag erna weer terug in Melbourne, koud en regenachtig, dus naar een markt (Victoria Market, grootste markt in Melbourne) geweest. Was zo koud die dag, dus hebben we allebei maar een dik vest gekocht! ;)
Dag erna 2 daagse tour Great Ocean Road gedaan, wederom koud en regenachtig maar wel super mooi! Zaten in een heel schattig hostel Surfside in Apollo Bay.
Volgende dag kwam onze tourguide Erin ons daar ophalen en gebeurde onze 3e ' ongelukje' met bussen en tourguides.
Ff alledrie op een rijtje:
1e: om 6uur sochtends een lekke band met tourguide Rhys.
2e: Tourguide Cass liet de sleutels in de bus liggen en toen ging de bus op slot, dus 45min wachten in de woestijn ;)
3e: Erin komt ons ophalen in Apollo Bay, rijdt achteruit, zo een slootje in met dr achterwiel! Helemaal muur vast stonden we! Dus mam en ik uitgestapt, voorbijkomende man in auto ff lief aangekeken en die heeft ons er samen met de politie (die toevallig langs kwam) uit de sloot getrokken! Erin was helemaal in paniek en upset, maar wij konden er wel om lachen ;)
Daarna onze tour voortgezet langs de London Bridge, Loch Arch Gorge en de 12 appostelen.
Gister was ons laatste dagje samen in Melbourne en het was Melbourne Cup day, een dag dat iedereen in Australie vrij EN dronken is! We zijn niet naar de races geweest, hebben wat rond gehangen in pubs in St. Kilda's. Erg gezellig met allemaal dronken Aussies gelachen! Heb ondertussen al 2 slaapplekken in Sydney en 1 in Tazzie (Tasmanie ;)). Echt die Aussies hier gebruiken zo veel ' slang'! Vooral als ze gedronken hebben ;)
Mijn favoriet blijft toch wel: ' No worries' :)
Nou we gaan er weer vandoor, moeten zo uitchecken en dan richting het station. Ga Kathink daar uitzwaaien en daarna ga ik richting Warrandyte, naar het Wwoof gezin. Blijf daar een paar dagen en ga dan door met Joe en camper richting Sydney! :)
Ben erg benieuwd hoe dat allemaal wordt! Hou jullie op de hoogte :)
XxX

• 02 November 2010 - 22:48

Rein:

Helpt het als we zeggen dat we Kathinka hier goed op zullen gaan vangen;-)
    Kathinka, goede en voorspoedige reis!

• 03 November 2010 - 03:52

Kathinka :

Afscheid van Marinke! Alleen wachten op de luchthaven, alleen shoppen ( ben besmet door shopaholic Marinke en is best leuk ;))
    Nu even gratis wifi en waar heb je dat nog in Aussie;)!
    Popper, ik ga je missen en ga waarschijnlijk een swag kopen om het juiste gevoel te houden;)!
    Veel plezier en lekker genieten. Ik ga je volgen en als je langer blijft kom ik weer langs;)!
    Xxx en hvj

• 03 November 2010 - 08:42

Eviie:

Kathink,
    goeie reis!!!

En Marinke succes met je avonturen verder!:D hihi,, spannend he! Nu helemaal 'alleen'!

Joani kan van zijn rug op zijn buik rollen! Goed he!
    Verder gaat het hier zijn gangetje.. werken bevalt wel weer (gelukkig).

Kga ff me huisje schoonmaken!

Pas goed op jezelf!

(K)

• 03 November 2010 - 09:10

Anne:

Nou Marinke, nu helemaal solo. Zal wel even wennen zijn maar gaat vast helemaal goed komen.
    Het is in ieder geval geweldig om een deel van je reis samen met je moeder te hebben gedaan.Zo veel en leuke ervaringen samen. Heel veel succes en plezier op je verdere trip.

Katinka, nu je dochter volgen op afstand. Het is even moeilijk maar het gaat ook heel leuk worden. Jij ook succes.

• 03 November 2010 - 09:27

Gi:

hey!
    Wauw wat mooi foto´s!
    Ben haast jaloers:P ahahah
    Fijn dat je het naar he zin hebt! en genoten hebt van de tijd dat je mama er was! Jullie hebben een boel meegemaakt! Gelukkig dat je er kon lachen)beter dan om huilen!)
    Sorry voor de late reactie.. maar het internet doet het hier niet altijd.. of wel maar dan heel slecht!
    Ik was je indergeval niet vergeten...:)
    Mis je!
    Ik hoop snel van je te horen..

Liefs kus uit Kenia!

• 03 November 2010 - 17:45

Lianne:

Marink,
    Nu helemaal alleen;)
    spannend...
    maar ook wel weer gaaf denk ik.., anders kom ik wel ff langs;)

neem je zoon penquin voor mij mee?:P

nou marink, t gaat nu echt beginnen, je avontuur..vakantie zit er op;)

Kathink, goed reis! laat niets in je koffer stoppen he;)

xxxxx

• 03 November 2010 - 20:27

Liske:

Hihi je had weer veel geluk met de busreisjes dus;)En die piguins!Wat schattigggg!!!Ik kende dat helemaal niet!:D Nou skattie nu begint je trip alleen;)Maaarrr je bent inmiddels al aardig 'geacclimatiseerd' (mooi woord he:)), dus dat gaat helemaal goed komen met jou!

Dikke kussss voor jou!!(k)

• 03 November 2010 - 21:42

Anouk:

Haaaj :)
    Weet je, kan wel zeggen wat alle anderen ook zeggen, maar hou het gewoon kort! :)
    Geniet van je verdere reis!! Foto's maken he ;)
    Ik lees braaf al je verhalen, erg leuk om te lezen. Maar ja, wat ik eerder ook zei, ken al die plaatsen niet waar je heen gaat.. :) Maar dat geeft niet! Foto's zeggen genoeg! Gaaf!
    Geniet!!
    Kusss

• 04 November 2010 - 11:54

Oma:

hoi lieve kleindochter!
    Alles goed daar? Wel even wennen natuurlijk. alles alleen te ondernemen na een maand samen gereisd te hebben!
    Vanmorgen had ik mama al aan de telefoon. Weer heelhuids thuis met veel verhalen. Vertelde dat je gelijk aan t'werk bent gegaan!
    Buiten op 't land. Lukte dat?
    Ik geniet van de mooie foto's.Zie geen pinguins of komt dat nog?
    Hier gaat alles goed.Veel herfst, veel afgevallen blad. Te mooi om op te ruimen!!!
    Lieve Marinke, goeie reis verder. Heerlijk deze website, zo kan ik je op je reis volgen! Veel plezier met alles en iedereen. Veeel knuffels en veeeel kusjes van oma.