First Wwoofing family - Reisverslag uit Warrandyte, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu First Wwoofing family - Reisverslag uit Warrandyte, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu

First Wwoofing family

Door: Marinke en Kathinka

Blijf op de hoogte en volg Marinke

05 November 2010 | Australië, Warrandyte

Hi ya'all,

Ik moet het kort houden deze keer, zijn meer mensen die gebruik van deze computer willen maken ;)
Mijn kamergenootje Seraphin zit al naast me! Maar gelukkig is hij frans en begrijpt er (als het goed is;)) niks van!
Ik woon dus sinds woensdag ochtend bij een gezin in Warrandyte. Erg aardige mensen! Man en vrouw Annette en Martin, 2 dochters Kyra van 5 en Mikaia van 3, zulke schatjes! Verder hebben ze nog een hond Zac, 10 kippen waarvan ik de namen echt niet meer weet en nog paar cavia's. Mn werk hier bestaat voornamelijk uit gardening, dus beetje onkruid wieden, mesten en de tuin soort van fatsoeneren ;)
Ze wonen erg mooi hier, aan de rand van de Yarra river en Warrandyte national park. Gister lange wandeling daar gemaakt met Seraphin, 2 koala's en 5 GROTE kangaroo;s gezien! 1 had een baby in de buidel, very sweet! Konden ook heel dichtbij komen! Foto's komen nog :) (oh ps oma: we mochten geen foto's van de pinguins maken, dus die zijn er helaas niet!)
Het weer is hier ook eindelijk beter aan het worden, dus vandaag nog lekker ff in de zon gezeten! Het eten is hier ook geweldig! Ze hebben veel groente en fruit uit eigen tuin, eten alleen maar biologisch en voornamelijk vegatarisch en we bakken elke dag zelf brood! Lijkt bijna of ik thuis ben ;)
En zoooo veel beter dan het brood dat de meeste mensen hier in Australie eten, zacht smaakloos droog witbrood. Nu gewoon lekker donker met veeeel zaadjes ;)
Ga vanaaf pyjama party houden met Seraphin, hijs zo grappig, spreekt voor geen meter engels, dus moet steeds vanalles voor em vertalen ;)
Gister vroeg ie me of ik the knife's en shovel (is schep) op tafel wou leggen (klonk heel grappig als je erbij was denk ik ;))
Ga als het goed is morgen weer richting Melbourne en dan zondag of maandag met Joe verder naar Sydney. Denk dat ik die 8 dagen weinig kans heb om verhaal te schrijven, dus wordt daarna weer!
Heb trouwens als laatste (tis alweer heel verhaal zie ik), mn australische nummer ook in gebruik, dus als jullie me willen bellen, dat kan daarop :D
nummer is: +61439842543.
Tot snel!!
Ga nog ff snel paar foto's erop zetten :)
XxX

  • 05 November 2010 - 11:47

    Kathinka:

    Hi meissie! Klinkt super van dat eten. Heb je ook wel nodig na dat afzien van de afgelopen maand: witbrood met jam of pindakaas. Met als enige afwisseling wel of niet geroosterd ;)
    En foto's zijn mooi zeg!
    Maarruh, Pyjama party?? Weet niet wat dat gaat worden want volgens mij heb ik jouw pyjama mee naar huis genomen ;)
    Ik zie de foto's later wel ;)
    Voor de rest veel plezier, geniet van het gezonde eten en doe de groeten aan Joe!
    kus kus je mams

  • 05 November 2010 - 14:09

    Lian:

    Hey mrinkie,
    hahah zelf brood maken?Net zo lekker als bij je mamsie laatst?:P
    en die kinderen, leuk toch..net wat voorjou ..leuke leeftijd etc..
    haha in de tuin krijg je wel vieze nagels:P

    Hier verder alles goed, druk druk met onderzoek enz..pfff wordt nog wat!!

    Dikke kussssssssss

  • 05 November 2010 - 16:10

    Eviie:

    Waaauw die beesten zijn echt mooi!!!!!!!!

    En dat gezin klinkt wel erg leuk hoor! Maar je blijft daar maar eventjes? Of kom je er weer terug?
    Nou ja, maakt ook niet uit:D Ze zorgen goed voor Kleine Marinke!

    Veel plezier met je pyjama party (zonder pyjama lees ik net;)) En geniet van het lekkere weer!

    Kus kus

  • 06 November 2010 - 17:35

    Lian:

    Marinkie,

    Ik heb je net geprobeerd te bellen...
    geen idee hoelaat het daar nu is;)
    en of het goed gegaan is..
    xxxx

  • 08 November 2010 - 12:24

    Mariette:

    He lieve Marinke,
    Gisteren met oma gewinkeld en een hele hippe winterjas voor haar gekocht.Ze is zo trots op wat je doet! Nou ik ook! Pas je wel op voor die kangaroos? Ze kunnen heel vals zijn! Maar wat maak je mooie foto's! Van Kathinka heb ik al geweldige verhalen gehoord van jullie reis, en dat jullie zoveel leuke mensen hebben ontmoet. Super!
    Veel plezier in Sydney, een van mijn lievelingssteden!
    Dikke kus.

  • 08 November 2010 - 13:36

    Oma.:

    Even een berichtje uit Goor. Het is hier 6 gr. en het regent.De bomen die hun blad willen laten vallen, hebben dat inmiddels gedaan. Nu wachten op het voorjaar! Wat schrijf je toch leuke stukjes, dat je daar nog de tijd voor vindt! Ik heb eerst maar eens op de kaart gekeken,
    want ik dacht dat Sydney lager dan Melbourne lag. Dus naar Sydney ga je met de camper met Joe! Ben benieuwd wat je daar allemaal meemaakt!
    Goeie reis, veel plezier en veeeel knuffel-kusjes
    van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warrandyte

Australie

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2011

Byebyeeee!

05 Januari 2011

Nye enzooo :)

30 December 2010

Manly beach

23 December 2010

Couchsurfing

13 December 2010

Sydneyyyyy!
Marinke

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 43015

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 06 December 2013

Australia part 2

05 Oktober 2010 - 14 Januari 2011

Australie

Landen bezocht: