Nieuwe update :) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu Nieuwe update :) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu

Nieuwe update :)

Door: Marinke

Blijf op de hoogte en volg Marinke

21 December 2012 | Australië, Darwin

Hoiiii allemaal,

Het is alweer bijna 3 maanden geleden sinds ik wat op mijn site gezet heb zie ik!
Sorry guys, ben een beetje druk geweest de afgelopen maanden ;)
Ik ben bang dat ik niet meer precies weet wat ik in de afgelopen maanden gedaan heb, maar zal mn best doen om jullie toch nog het 1 en ander te vertellen.
We vertrokken dus met de ouders van Rhys naar Arnhemland (was tof :)) en daarna door naar Queensland. In de van!
Was een hele opgave, want de van is bijna 30jaar oud! Dus die moet je met liefde en respect behandelen ;) Hielp niet altijd, Rhys heeft er een aantal keer wat dingen aan moeten fixen, maar gelukkig heeft ie ons veilig overal heen gebracht :)

Eenmaal in Queensland hebben Rhys en ik het Thornsborne trail op Hinchenbrook Island gedaan. Was super tof! Veel lopen, zwemmen en aan t eind van de dag chillen en kamperen op t strand :)
Daarna kwamen we aan in Cairns, logeerden daar bij zijn ouders, die in Edmonton wonen.
We zijn daar een paar weken gebleven en hebben vanaf daar zijn opa en oma steeds bezocht.
Oh en bijna vergeten, we hebben ook nog een 3daagse trip in de Whit Sundays gedaan!! Was erg mooi! :) Zijn met een grote zeilboot mét jacuzi op het dek, gegaan :D
De crew op de boot was wat minder, niet erg professioneel, maar de groep mensen was leuk.
Heb veel gesnorkeld (ik was soms zo koud van het lang in het water liggen dat ik m'n handen en voeten bijna niet meer voelde! Maar gelukkig hadden we de heerlijk jacuzi met super warm water ;)), heb allerlei toffe vissen gezien en een hele tijd boven een grote zee schildpad gezwommen! Denk dat dat mijn nieuwe aanschaf wordt; een snorkelset! :)
Na een aantal weken in Cairns zijn we naar Gladstone gereden, hier zijn tante en andere opa en oma bezocht.

Daarna was t tijd om weer terug te rijden naar Darwin, wat af en toe behoorlijk stressvol was, aangezien de van op t punt stond er mee op te houden!
In Mount Isa deed ie dit ook. En nu is Mount Isa absoluut geen plek waar je langer dan nodig is wil blijven, dus we baalden enorm. Helemaal toen een aantal monteurs ons vertelden dat ze pas de week er op tijd hadden om ons te helpen!
Maar gelukkig heeft Rhys zijn broer in Mount Isa gewoond en kwam er een vriend van hem, die monteur is, ons helpen! Niet compleet gefixed, maar de van deed t weer.
Na zo'n 9000km gaf ie t echt op, gelukkig toen we terug in Darwin waren.

Eenmaal weer thuis kwam meteen de dag erna Tanya aan in Darwin :)
Hebben 2 super leuke weken gehad!! Zijn met z'n 3en naar Kakadu en Litchfield geweest, xmas party, jumping croc cruise, crocosaurus cove, uit eten, nog meer uit eten, kortom super tijd gehad :) Ging natuurlijk veeeel te snel voorbij en vind t nog steeds gek dat ze alweer weg is!

De dag dat Tan vertrok zijn Rhys en ik in t huis van vrienden getrokken, zijn daar tot half januari aan het oppassen. Is een groot huis, met airco én pool :D
Dus kan elke dag lekker zwemmen enzo! Oh en ook nog 2 grote (doberman) honden om op te passen!
En sinds een paar dagen staan hier een paar paarden van Johno in de wei, dus kan lekker paardrijden enzo :)
Gelukkig heb ik geen werk, dus kan me lekker met al die beesten bezig houden ;)
Al gaat dat hopelijk snel veranderen.
Ben sinds dat Tanya vertrokken is, hard op zoek gegaan naar werk. Heb op dit moment vanaf volgende week wat casual werk via een uitzendbureau, soort thuis zorg voor gehandicapten.
En heb daarnaast 2 banen waar ik uit moet gaan kiezen. Vind het super moeilijk!
Één is in de middle of nowhere met kinderen met ernstige gedragsproblemen, die daardoor dus niet meer thuis kunnen wonen.
De andere is op een speciaal onderwijs school, met gehandicapte kids. Als soort assistent van de leraar.
De eerste is wat meer Social Work, waarvoor ik ben opgeleid, maar wel erg pittig werk denk ik.
De andere lijkt een stuk makkelijker en is een 9 tot 5 baan.
Dus dat ligt me opzich iets beter, al is de eerste beter voor mijn skilled migration visa, dat ik probeer te krijgen.
Oftewel, lastige keuze!
Ik heb begin januari een mee loop dag met de kids met gedragsproblemen,(instelling heet Brahminy Group voor de geinteresseerden:)) dus ben erg benieuwd wat ik daarvan ga vinden!
Het andere werk zou pas eind januari beginnen, dus hopelijk kan ik na de mee loop dag een knoop door hakken! ;)
Nou dat was het geloof ik wel weer, denk dat jullie weer behoorlijk bij gepraat zijn! :)

Merry Christmas allemaal!! En alvast een gelukkig nieuwjaar!

Liefs, Marinke
Oh en bij deze wil ik ook nog even HOIII zeggen tegen Rhysie, die het leuk en vooral zeer hilarisch vind om mijn verhalen op deze site te lezen! ;)
xx

  • 21 December 2012 - 09:48

    Marinke Chardon:

    Je moet ook voor de grap deze site eens vertalen naar t engels, dan lijken mijn verhalen ook behoorlijk hilarisch! :p

  • 21 December 2012 - 10:12

    Kitty Hageman:

    Dag Marinke,

    Wat een avonturen! Geweldig om dat te volgen.
    Ik wens je nog een lang verblijf in Australië toe en natuurlijk
    Fijne Kerstdagen ( op het strand??) en een gelukkig Nieuwjaar.

    Groetjes
    Kitty Hageman
    Ik hoop dat je nog weet wie ik ben.....

  • 21 December 2012 - 11:30

    Marinke:

    Bedankt Kitty!
    Natuurlijk weet ik nog wie je bent!
    Wij vieren kerst waarsxhijnlijk niet op t strand, maar lekker bij t zwembad:)
    Fijne kerst!

  • 21 December 2012 - 14:00

    Eviie:

    Hoi Marinke en Rhys;-)

    Jullie ook fijne feestdagen!
    We appen!

    Kus

  • 21 December 2012 - 20:05

    Jaap De Vries:

    Hoi Marinke,

    erg leuk je afgelopen zondag heel even te zien via Skype.
    Wat een leven daar in Down Under, een zeilboot met een jacuzzi, haha.
    Je reisverslag met veel plezier gelezen.
    Geniet van alles wat je gaat doen!

    Prettige Kerstdagen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst.

    Groetjes, Jape


  • 21 December 2012 - 23:29

    Modder To Dodder ;-):

    Hey meissie! Kerstcadeautjes nog niet uitpakken, hé! ;-)
    Merry christmas to you both! Xx

  • 22 December 2012 - 23:12

    Dominique:

    Dag Marinke !

    Wat een leven vol bijzondere ervaringen leef jij daar zeg !
    Heel spannend allemaal :))
    Blijf genieten en veel succes met het kiezen van je volgende werk ! Volg je intuitie.....
    Hier met de crisis is de werksituatie toch heel anders !
    Je moet blij zijn als je een baan kan krijgen en is er dus niet veel te kiezen.

    Wishing you and your friend Rhys a very Merry Christmas and a wonderful 2013 !

    Byebye Marinke !
    Xdominique








  • 03 Januari 2013 - 12:38

    Mariette:

    He lieve Marinke,

    Gelukkig nieuwjaar! Voor jou en Rhys!

    Met veel plezier lees ik steeds je verhalen! Wat een bijzonder leven heb je daar!
    Wij zijn in Altea, hebben oudjaar boven bij de kerk gevierd. En op 1 januari bakt Arnold oliebollen in de tuin voor vriende en bekenden.. Was gezellig!

    Ik wens je succes met het maken van een keuze voor je nieuwe baan.
    Zal zeker lukken. Liefs en dikke kus,
    Mariette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Australia part 2

Reizen, werken, backpacken, feesten, genieten, wonen, leven etc :)

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

Permanent resident!

17 November 2013

Update!! :)

11 Juli 2013

Ja ik leef nog! :)

22 Februari 2013

Vanalles

21 December 2012

Nieuwe update :)
Marinke

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 43325

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 06 December 2013

Australia part 2

05 Oktober 2010 - 14 Januari 2011

Australie

Landen bezocht: