Ja ik leef nog! :) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu Ja ik leef nog! :) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu

Ja ik leef nog! :)

Door: Marinke

Blijf op de hoogte en volg Marinke

11 Juli 2013 | Australië, Darwin

Hi!

Oeps, vorige reisverslag was 22 februari! Sorry guys! Ik ben zo druk geweest de afgelopen tijd dat t schrijven van een reisverslag er een beetje bij in geschoten is ben ik bang!
Ik zal proberen even wat 'highlights' van de afgelopen periode te beschrijven, wordt goed in mn geheugen graven ;)

Ik ben nog steeds zeer happy met Rhys in Darwin, alweer een jaar woehoe! :) We wonen ook nog steeds in de shed en Rhys is sinds begin mei weer aan t werk als tourguide. Want ja, the 'dry season' is weer begonnen! :) Dit betekend geen regen, geen wolken, iets koudere temperaturen, vooral snachts heerlijk, lees 30 overdag 20 snachts. Maar ik ben al helemaal geacclimatiseerd want heb zoals Rhys t zegt, een trui nodig als de temperatuur onder de 25 graden komt! Dus snachts slaap ik lekker onder een dekentje :)

Wat is er verder allemaal gebeurd, even denken hoor... We zijn begin april op vakantie naar Thailand geweest! Verbleven daar bij vrienden die in Thailand wonen. Een Engels stel dat we vorig jaar hier in Australie ontmoet hebben. Was erg leuk, mooi land en vooral t eten was heerlijk! We hebben 2 tours gedaan waarbij we naar verschillende eilanden kanooden (is geen correct woord ik weet het ;)) en sliepen in kleine bungalows die op het water drijven.
In deze periode is Renate ook nog op bezoek geweest, zijn naar Kakadu en Litchfield geweest en hebben de 'cage of death' gedaan! (zwemmen met krokodillen!) Was tof!

Een paar weken geleden waren onze vrienden uit Thailand bij ons in Darwin en zijn we een weekje met hen naar Kakadu geweest. Kakadu blijft zoooo mooi en verveeld nooit!
Voor foto's van al dit, raad ik aan m'n facebook te checken :)

Verder ben ik nog steeds aan het werk op de speciaal onderwijs school, Henbury. Helaas mag ik met mijn visa dat ik op dit moment nog heb, maar een half jaar werken voor hetzelfde bedrijf, dus moet ik bijna stoppen. Ik heb een tijdje geleden gesolliciteerd bij een jeugd gevangenis en werd 3 weken geleden uit genodigd voor een sollicitatie gesprek, hoor als het goed is van de week of ik ben aangenomen. Het is maar voor part time werk, maar ach beter iets dan niets :)

Ik ben ook nog steeds bezig met mijn visa dat ik probeer te krijgen. Op dit moment zijn ze mijn Social Work degree aan het keuren. Dit om te kijken of het voldoet aan de Australian standards. Als dit het geval is, waar ik heeeeel erg op hoop, dan kan ik verder gaan met de aanvraag van mijn visa. Als dit niet het geval is moet ik een soort van plan B gaan bedenken... Wat dat is weet ik nog niet eerlijk gezegd...
Ik schreef dit verhaal een paar dagen geleden, maar kon het nog niet op internet zetten want ons internet en de website werkten niet mee, nu heb ik gister een mail gekregen van de Australian Association of Social Workers, dat mijn Social Work diploma is goedgekeurd!! En ben nu dus ook officieel een social worker hier in Australie!!! Super blij mee! :D Grote stap naar mijn visa aanvraag!

Ander nieuws, wat de meesten van jullie denk ik al weten, eind augustus komen Rhys en ik naar Nederland!! :) Helaas maar 3 weken en in die tijd hebben we ook nog een bruiloft in Kroatie, dus wordt een kort maar krachtig bezoek! Hopelijk genoeg tijd om met iedereen af te spreken en bij te kletsen. Volgende keer kom ik langer!
We komen aan op woensdag 28 augustus en vliegen woensdag 18 september weer naar Darwin.

Nou dat waren alle belangrijke nieuwtjes wel even geloof ik, de volgende keer zal ik jullie niet zo lang laten wachten! ;)

Much love, M

  • 11 Juli 2013 - 09:01

    Kitty Hageman:

    Hallo Marinke,
    wat leuk om weer iets van je te horen/lezen!
    Je bent aardig ingegraven in het Australische leven, en je hebt een leuke vriend, heerlijk voor je.
    Ik vind het erg leuk om te lezen d hoe je je door alle voorschriften heen worstelt dan scheelt het wel dat je niet alleen bent maar met iemand die je kan ondersteunen.
    Grappig om te lezen dat je een trui nodig hebt als het onder de 25 graden is dan ben je inderdaad niet meer gewend aan Nederlandse temperaturen.
    Ik hoop dat je uiteindelijk zult voldoen aan de eisen die gesteld worden, en ik denk dat jij met je opleiding en leeftijd een kans maakt. Als je een referentie nodig hebt... nee, zo werkt het natuurlijk niet.
    Ik wens je in ieder geval veel geluk en succes toe en wie weet als je een keer langer blijft zie ik je terug.
    Heel veel groeten
    van Kitty

    P.s
    ik start na de vakantie met een traject om een certificaat NT2 docent te halen, lesgeven is en blijft een passie.

  • 12 Juli 2013 - 16:05

    Oma:

    hoi lieve Marinke!

    wat leuk om weer over je belevenissen te lezen! En heerlijk om je over een tijdje weer te zien,als je hier
    in Nederland bent. Daar verlang ik echt naar.

    Hier is alles goed, we hebben eindelijk zomer, wel met erg wisselend zomer-weer!
    o, dat las ik ook net in je verhaal: gefeliciteerd met je Social Work diploma.
    En al eerder heb je het taal diploma ook gehaald! Knap hoor. Je doet het toch wel erg goed daar.

    Veel geluk en gezondheid wens ik je toe. Tot ziens over een paar weekjes! Nu kunnen we gaan aftellen

    Dikke kus van oma









    1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Australia part 2

Reizen, werken, backpacken, feesten, genieten, wonen, leven etc :)

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

Permanent resident!

17 November 2013

Update!! :)

11 Juli 2013

Ja ik leef nog! :)

22 Februari 2013

Vanalles

21 December 2012

Nieuwe update :)
Marinke

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 43009

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 06 December 2013

Australia part 2

05 Oktober 2010 - 14 Januari 2011

Australie

Landen bezocht: