Update!! :) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu Update!! :) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu

Update!! :)

Door: Marinke

Blijf op de hoogte en volg Marinke

17 November 2013 | Australië, Darwin

Hoi allemaal,

Het werd geloof ik wel weer tijd om jullie op de hoogte te brengen van alle ontwikkelingen, dus bij deze :)
Nieuwtje nummero 1, we hebben een (huur) huis! Over 5 dagen krijgen we de sleutel! Super exciting! Eindelijk weg uit de shed! T is een huis met 2 verdiepingen, met op de bovenste verdieping 2 slaapkamers en een badkamer. Rhys en ik gaan hier samen wonen met nog een vriend, Tristan. Dit omdat de huur kosten in Darwin zo super hoog zijn.
Het is een oud huis, met allemaal verschillende kleuren muren en tegels, er zit ook een tuintje bij met achterin de tuin een stukje regenwoud! Ziet er tof uit :) We zijn de afgelopen weken al druk bezig geweest met het verzamelen van meubels etc en ik begin denk ik vandaag maar eens met inpakken.
Nieuwtje nummer 2: Ik heb de baan in de jeugdgevangenis gekregen! Ben daar nu alweer sinds onze terug komst uit NL aan het werk en ik moet zeggen dat het erg goed bevalt! T is niet altijd makkelijk, werken met gedetineerde jeugd, die ook nog eens allemaal Aboriginal zijn, en dus af en toe wat cultuur verschillen. Maar vind het wel super interessant en uitdagend.
Met mijn visa aanvraag gaat t ook goed, er zit eindelijk schot in de zaak :D Heb sinds afgelopen week een Case officer, die dus mijn visa aanvraag behandeld. Heb een paar weken geleden een uitgebreid Medical exam gehad en nu is het enige wat ik nog moet toevoegen, mijn VOG uit Nederland. Deze heb ik een paar dagen geleden online aangevraagd en hopelijk krijg ik em zo snel mogelijk toegestuurd. Daarna is het in principe een kwestie van afwachten wat voor beslissing mijn Case officer maakt met betrekking tot het visa.
Verder gaat hier alles goed, druk met alle bovenstaande dingen eigenlijk. Het regenseizoen is hier al weer een paar maanden geleden begonnen, lekker HOT en STICKY dus... ;) Gelukkig hebben we ook al een paar flinke regenbuien gehad, wat het lekker afkoeld! En de stormen/onweersbuien die we bijna dagelijks krijgen, zijn ook zo tof!! Bliksem en donder wat je nog nooit gezien hebt! Darwin heeft dan ook de meeste bliksem activiteit ter wereld geloof ik :)
Oh en mocht iemand mijn nieuwe adres willen:
2/9 Winston Avenue
Stuart Park 0820 NT
Australia
Nou ik ga maar een rustig aan beginnen met inpakken, heb in de afgelopen 1,5 jaar die ik nu in Darwin woon, toch iets meer spullen verzameld dan ik dacht! ;)
Fijne zondag allemaal en ik zal jullie op de hoogte houden van mn visa en binnenkort wat foto's maken van ons nieuwe huis!

Liefs Marinke

  • 17 November 2013 - 17:56

    Kitty Hageman:

    Hoi Marinke,

    Gefeliciteerd met het huis en je baan! Lijkt me wel een hele klus met jeugdige gedetineerden, en Aboriginals; daar kun je in Nederland geen stag ervaring mee opdoen.
    Gelukkig zit je niet in de buurt van de branden die een tijdje geleden steeds op tv waren.
    Veel succes verder met de verhuizing !

    Groetjes,
    Kitty

  • 17 November 2013 - 18:59

    Mariette:

    Lieve Marinke,
    Wat een super nieuws! Fijn dat jullie nu een grote thuisplek krijgen!
    Ben benieuwd naar de foto's!

    Wij zijn in Spanje en hebben sinds gisteren een hondje! Ze heet Luna, een schattig wit klein hondje!

    Succes met inpakken!!

    Kus, mariette

  • 17 November 2013 - 22:17

    Renate:

    wat leuk, gefeliciteerd!

  • 18 November 2013 - 14:04

    Eviie:

    Super goed nieuws allemaal!!

    Ik zal jou wel even een kaartje sturen om je te feliciteren met jullie nieuwe huis:D

    Xxxx

  • 18 November 2013 - 14:24

    Dominique:

    Hey Marinke !

    HOME SWEET HOME... Eindelijk een echt huis voor jullie! Super :)))
    Sterkte met inpakken en verhuizen!
    Ben heel erg benieuwd naar de foto's!

    Bij jullie hot & sticky weer... Hier bloody cold... Tja voor ieder wat !

    Liefs en knuffel,
    dominiquel

  • 18 November 2013 - 14:26

    Dominique:

    enne... gefeliciteerd met je baan en "bijna" met je visa !

  • 18 November 2013 - 16:55

    Elsbeth:

    Hoi Marinke,
    Lekker een eigen plek,
    leuk! gefeliciteerd.
    En een vaste baan, nu moet het met de visa ook lukken!
    Toppie allemaal.
    groetjes Elsbeth
    en de groeten van Ben.
    doeg

  • 19 November 2013 - 09:47

    Kathinka:

    Hi meissie!
    Verhuizen, inrichten en een plek om te chillen voor jullie zelf! Yeah! Plekje voor de Christmas tree zoeken!
    Heb ik nog inspraak in de kleur behang voor de logeerkamer ;-)?

    luf joe
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Australia part 2

Reizen, werken, backpacken, feesten, genieten, wonen, leven etc :)

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

Permanent resident!

17 November 2013

Update!! :)

11 Juli 2013

Ja ik leef nog! :)

22 Februari 2013

Vanalles

21 December 2012

Nieuwe update :)
Marinke

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 43011

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 06 December 2013

Australia part 2

05 Oktober 2010 - 14 Januari 2011

Australie

Landen bezocht: