Love the NT - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu Love the NT - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marinke Chardon - WaarBenJij.nu

Love the NT

Door: Marinke Chardon

Blijf op de hoogte en volg Marinke

26 September 2012 | Australië, Darwin

Hi ya'all,
Dacht ik zal jullie weer even op de hoogte houden van mijn belevenissen in beautiful Darwin :)
Is gewoon alweer een maand geleden zie ik! De tijd gaat zo snel, ben alweer bijna 10maanden in Australie!
De afgelopen maand weer veel mee gemaakt, mijn vorige verhaal was blijkbaar zo interessant dat ik met mijn verhaal in de nieuwsbrief van deze website stond! Grappig he :)
Anyway, wat heb ik deze maand allemaal gedaan, de tijd gaat zo snel, vergeet soms gewoon wat ik allemaal gedaan heb ;)
Rhys, Steve (collega/vriend) en ik zijn een aantal dagen wezen kamperen in Kakadu, Graveside Gorge. Was super tof! Het begon al goed, we kwamen na een 2uur durende rit over 4wd track eindelijk aan op onze campspot, doe de klep van de auto open, ben ik 1 schoen kwijt! Nou reken maar niet dat je de wandelingen die we zouden gaan doen op je slippers kan doen! Ik kreeg het al behoorlijk warm en dacht dat er thuis in Darwin (4uur terug rijden) 1 van mijn schoenen was uitgevallen. Maar toen bedacht Rhys gelukkig dat we zo'n 15minuten daarvoor de kofferbak even open hadden gedaan om iets te pakken.
Dus wij weer terug rijden en daar lag gelukkig mijn schoen!! Zo blij was ik! Pff!
Daar 3 hele toffe dagen gehad, veel gelopen, geklommen, gezwommen en zelfs watervallen op geklommen (met kleren en schoenen aan!)
Aantal weken daarna was het tijd voor onze Arnhemland trip. 2 Dagen rijden over een on-geasfalteerde weg, met heeeel veel buffalo's, wallabies, wilde paarden, varkens en zelfs ezels! Toen kwamen we (Rhys, Isaac (vriend) en ik) eindelijk aan in Nhulunbuy.
Hier begon een dag later het werk, samen met 7 rangers en nog 2 andere vrijwilligers gingen we richting het strand (1,5uur rijden vanaf Nhulunbuy).
Elke ochtend strand schoonmaken en 's middags tijd voor je zelf; lees: jagen, vissen en zwemmen! Was super tof! We (uh nouja voornamelijk de aboriginal mannelijk rangers) hebben dit geschoten/gevangen: 1 wallabi, 1 varken, 4 ganzen, 2 eenden, oesters, krabben en zo'n 30 vissen! Waarvan ik de grootste vis heb gevangen! Een Barramundi, zoooo lekker! Al ons zelf gevangen wild was eigenlijk super lekker! Maar de vis was het beste!
Was een super gave trip! Erg veel nieuwe dingen over aboriginal cultuur etc geleerd, was erg interessant.
Verder heb ik deze maand veel gewerkt op de farm en dat heeft wat opgeleverd, vandaag heeft farmer Johno getekend voor mijn visa! Heb nu de 3 maanden die ik moest doen er op zitten! Ben zo happy ermee! :) Heb mijn 2e visa nog niet aangevraagd, maar dat moet als het goed is nu geen probleem meer zijn!
Werk deze week nog een paar dagen en dan komen aankomend weekend Rhys zijn ouders aan in Darwin.
We gaan dan met hen zo'n 1.5 week op 'vakantie'. Gaan kamperen in Arnhemland en Kakadu. Zij rijden daarna terug naar Queensland, Cairns. Wij rijden achter hen aan om daar een aantal weken bij zijn opa en oma door te brengen (Rhys zijn opa is behoorlijk ziek), rijden daarna een stuk naar benenden richting Gladstone, om daar zijn andere opa en oma op te zoeken.
Onderweg gaan we natuurlijk nog wel het 1 en ander doen :) Gaan onder andere het Hinchenbrook trail doen, dat is een walking trail op een klein eiland aan de east coast. Moet erg mooi zijn :)
Ik zal jullie over een paar maand vertellen hoe het allemaal was!
Liefs en xx mij

• 26 September 2012 - 14:28

Je Mams:

Heerlijk om weer te lezen en vanaf een afstand mee te genieten!
    Have fun de komende weken en tot skypes en whatsapps ;-)
    xxx

• 27 September 2012 - 14:22

Eviie:

Hai Meis!

Je vorige verslag was ok wel erg spectaculair!!
    Wat goed dat je je handtekening binnen hebt:D Gefeliciteerd!
    En de tijd gaat idd snel.. alweer 10 maand zonder kleine Minkie hier..!

Zo te lezen ga je nog genoeg spannende dingen doen de komende tijd. Sterkte bij de zieke opa van Rhys.

Ik ben vandaag lekker bij de schoonheidsspecialist geweest, moet er natuurlijk wel mooi bij loggen in me kraambed:P
    We hebben een nieuwe laptop en moet Skype nog even weer instaleren. Maar dat komt.. I promiss.

Heeeeel veel kusjes van ons!!!!!

• 27 November 2012 - 17:07

Oma:

hoi lieve marinke! fijn om je verslag weer te lezen! goeie reis verder en veel plezier.
    veel knuffeltjes van oma